2013

Hoe het begon

Het begon allemaal in 2013. Nick was toen accountmanager bij Dupont Cheese en besloot een chalet te huren op de Kerstmarkt in Gent om artisanale kaasfondue te verkopen.

Er was een naam nodig, en na talloze brainstormsessies onderweg naar het werk kwam de naam De Kaasconnaisseur plotseling op. Deze bleef hangen, en de eerste visitekaartjes werden gedrukt.

Het was geweldig om live te zien hoe klanten genoten van de lekkere producten. Deze ervaring gaf veel voldoening en trots, en het was duidelijk dat er een zaadje was geplant. Een zaadje dat enkele jaren later een ongelooflijke kaasgeur zou verspreiden...

2015

Vanuit inzicht ontwikkelde zich een passie

Na jarenlang het kaaslandschap van dichtbij te hebben gevolgd en de verhalen van kaasmakers in heel Europa te hebben meegemaakt, zijn er enkele realisaties. Vlamingen houden van lekker eten en hebben aandacht voor de verhalen erachter, maar er is niemand om deze te vertellen. Kazen worden steeds vaker in de supermarkt verkocht, ten koste van lokale speciaalzaken, waardoor de kennis van het product vervaagt. De productkeuze wordt steeds meer bepaald vanuit het bureau van een aankoper, niet meer door de consument.

In 2015 dient Nick zijn ontslag in bij zijn werkgever om nieuwe competenties te leren rond e-commerce, marketing en ondernemerschap. In bijberoep start hij De Kaasconnaisseur op, aanvankelijk met kaasbuffetten en een live butlerdienst. Zo kan hij in de living van zijn klanten de verhalen vertellen. Gaandeweg leert hij wat de mensen echt boeit en waar hun interesse ligt.

2020

"Het filmpje hierboven werd gemaakt door The Birdhouse en schetst het idee achter De Kaasconnaisseur, toen we in 2020 ons verhaal definitief vorm gaven."

Een passie werd een obsessie

Toen het duidelijk werd dat Brugge fan was van kaasplanken aan huis, was het tijd om het idee naar de rest van Vlaanderen uit te breiden. Ondanks de corona-pandemie zag Nick dit als een kans; het zou de Vlaming laten inzien dat online ook vers kan zijn, wat daarvoor moeilijker was.

Toen we eind 2020 geselecteerd werden door The Birdhouse als een van de meest veelbelovende startups van Vlaanderen, begon ons verhaal pas echt. Het was het begin van veel trial & error. Fulltime een bedrijf uitbouwen is heel anders dan werken als bijberoep vanuit de veilige haven van een vaste job.

Mensen aanwerven, (zelf)management, structuur creëren, focus bepalen en deze volgen... Het zijn dingen die je niet alleen uit boeken leert, maar vooral door het te doen. Het was een periode van proberen, experimenteren en groeien.

2024

De reis naar succes

De eerste drie jaar van een onderneming zijn moeilijk, en dat gold ook voor ons. Online verkoop betekent concurreren met lokale winkels en grote spelers op het internet. Adverteren was essentieel om ons verhaal te verspreiden en onze ambities waar te maken. Het was een leerproces van vallen en opstaan, experimenteren en continu bijleren. Gelukkig kregen we steun van investeerders, trouwe klanten en partners.

Eind 2023 vierden we ons beste kwartaal ooit, mede dankzij samenwerkingen met Foodbag.be, gift.be en onze presentatie op Dovy's keukenfestival.

In 2024 zetten we vol in op wat we geleerd hebben. Dit jaar ligt de focus op beleving. We gaan de zomer gebruiken om onze Vlaamse kaasmakerijen te filmen en hun unieke verhalen naar jouw tafel te brengen. We willen bewijzen dat Belgische ambacht tot de wereldtop behoort. Onze visie om culinair levensgeluk te verspreiden is scherper dan ooit en we kijken ernaar uit om deze ambitie kracht bij te zetten.

Onze missie

Wij willen culinair levensgeluk verspreiden. Mensen zijn op heel veel vlakken verschillend, maar wat wij allemaal gemeen hebben zijn onze zintuigen. Zij stellen ons in staat te zien, te proeven, te smaken en te genieten. Dit samen kunnen doen met andere mensen zorgt voor verbinding. Wij geloven ten stelligste dat (kaas) eten écht gelukkig maakt!

Onze Visie

Met onze webwinkel bieden we een gebruiksvriendelijk platform waar klanten kunnen connecteren met gepassioneerde, bij voorkeur lokale, kaasmakers die uitsluitend authentieke producten aanbieden. Traditie, passie, duurzaamheid en pure ingrediënten staan garant voor kazen van topkwaliteit.

Daarnaast verzorgen we een vlotte cateringservice voor de smaakvolste kaasbuffetten, ideaal voor zowel grote als kleine evenementen, recepties, bedrijfsfeesten en andere vieringen.

Wij streven ernaar om de allerbeste producten en diensten te blijven aanbieden, en hechten het grootste belang aan de optimale tevredenheid en feedback van onze klanten!

Stap 1 : Selectie

Kies je kazen en vraag hulp met de contactknop als iets niet duidelijk is

Stap 2 : Kies Leverdag

Kies je leverdag op het volgende scherm en geef je speciale verzoeken door

Stap 3 : Levering

Levering tussen 8u en 17u, met aanduiding van lever uur op voorhand.

Stap 4 : Beluister spraakbericht

We hebben voor iedere kaas een audiobegeleiding dat je kan afspelen. Zo geniet je optimaal van onze topkazen.